Autor: Konica Minolta

Mężczyzna pracujący w domu na komputerze
Artykuły | Cyberbezpieczeństwo | Rynek pracy

Praca zdalna: najważniejsze zasady cyberbezpieczeństwa dla pracujących z domu z powodu koronawirusa

Według raportu World Economic Forum (WEF) cyberataki to jedno z pięciu największych zagrożeń w 2020 roku. Dotyczy to również firm: według badań aż 44% przedsiębiorstw ponosi z tego powodu straty finansowe. Jednocześnie w Polsce w ubiegłym roku tylko 35% podmiotów komercyjnych posiadało strategię ochrony przed cyberzagrożeniami. Kwestie te nabierają znaczenia zwłaszcza teraz, gdy duża część kadry, z obawy o zdrowie, pracuje z domu. Przedsiębiorcy powinni pamiętać o trzech elementach: ryzyku, reputacji oraz ransomware.

CZYTAJ WIĘCEJ
Cyberatak na telefon komórkowy
Cyberbezpieczeństwo | Firma

Aż 1/3 małych firm uważa cyberataki za największe wyzwanie dla biznesu. Jak MŚP mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo?

33% małych firm jako największe technologiczne wyzwanie biznesowe wskazuje cyberzagrożenia. Ponad połowa w ostatnim roku doświadczyła naruszenia bezpieczeństwa. Często skutkowało to utratą dochodów, klientów czy szansy na rozwój biznesu, wymuszało też dodatkowe kosztowne działania mające na celu przywrócenie poprawnej pracy środowiska IT. Jednak wykrycie złośliwej działalności w systemie zajmuje przedsiębiorstwom średnio nawet 101 dni.

CZYTAJ WIĘCEJ
Lotnisko
Artykuły | Cyberbezpieczeństwo

Jak sztuczna inteligencja dba o bezpieczeństwo turystów?

Nawet 1,9 mln pasażerów miesięcznie obsługuje Lotnisko Chopina w Warszawie w okresie wakacyjnym – to prawie dwa razy więcej niż np. w lutym 2018 roku. Okres wzmożonych podróży wiąże się jednak także ze wzrostem liczby sytuacji stanowiących zagrożenie dla zdrowia lub życia, jak wypadki czy przestępstwa. Tylko w często odwiedzanym latem Gdańsku w czerwcu br. doszło do 37 kradzieży dziennie. W dbaniu o bezpieczeństwo turystów może pomóc sztuczna inteligencja.

CZYTAJ WIĘCEJ
Cyfryzacja, nowe technologie
Firma

Pracownik podstawą cyfrowej transformacji w firmach

PKB Polski może zwiększyć się nawet o 275 mld złotych w ciągu najbliższych sześciu lat, jeśli w pełni wykorzystamy potencjał cyfryzacji. Samo rozwijanie i wdrażanie rozwiązań chmurowych, sztucznej inteligencji, big data czy Internetu rzeczy nie wystarczy jednak firmom do osiągania przewagi konkurencyjnej. Potrzebne jest zrozumienie pracowników, którym te rozwiązania mają służyć i umieszczenie ich w centrum strategii biznesowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1